sunnuntai 8. marraskuuta 2009

Nukan agiliitoa

Olimme Nukan kanssa yksityistunnilla, sillä meillä loppui agility ok-koirien aknssa syksyllä, joen haimme procaniksesta kurssipaikkaa talvelle. Koska kouluttajilla on ollut hieman erilaiset tavat opettaa esim kontakteja niin sovimme että mennen Nukan kanssa yksityistunnille ja siirrymme sitten heidän ykkösjatkolle.

Ensin tehtiin erilaisia putki ja hypyharjoituksia, tehtiin jo todella pitkiä ratojakin, jotka pahaimmillaan sisälsi kolmekin putkea. Musta putki oli alkuunsa neidille kauhistus, mutta lopulta ei pimeys enää häirinnyt. Hypyt meni tosi hienosti ja kaikki ratareenit, neiti lukee tosi hyvin mun käsimerkkejä, et enemmän radat tuntui tuottavan mulle tuskaa kuin neidille.

Puomia harjoiteltiin ja heillä oli erilainen tapa opettaa kontakteja mihin oon tottunut Mikin kanssa, joten se tuotti mulle harmaita hiuksia, neitiä ei olleenkaan hirvittänyt puomi. Keinua kokeiltiin myöskin, jälleen mulle uusi tapa oppia. Keinutus ei Nukaa hätkäyttänyt mutta kolahdus harjoitukset oli tosi hurjia. Kepit oli myös eritekniikalla, mutta se ei tuntunut neitiä häiritsevän.

Nukan kanssa haastetta tuo sen ahneus, eli välillä puuttuu malttia tehä juttuja ennen namikipolle menemistä. Tosi hienosti neiti tekee kaikkia juttuja, kun se huomaa et niistä seuraa namia. Maanantaina 9.11 alkaa meidän 6 kerran kurssi, sitten tuleekin joulutauko.

Ei kommentteja: